SX4 SportBack bemutató
Idén az USA-ban a Suzuki megjelent az SX4 Sport változatával. Az újdonság bemutatójáról szóló cikket az automoblog.net-ről vettük át. A cikkben szereplő új típus Európában nem kerül forgalmazásra, egyes részegységei kizárólag a tengerentúli piacon érhetőek el. A cikket kizárólag a hazai forgalmazástól eltérő érdekességek miatt mutatjuk be.
Az utóbbi néhány évben a piacot kicsi, megfizethető háromajtós kocsik hulláma öntötte el és az áradásuk folytatódik. Ott van a Toyota Yaris, a Nissan Versa, a Honda Fit, a Mazda3, a VW Golf, és még sok más, amiből választhatunk ezen a területen. Nem meglepetés – olcsóak, üzemanyag-takarékosak, elég helyük van mindenféle kacat tárolására a hátsó ülések felhajtásával és néhányat még öröm is vezetni. Úgyhogy nem meglepő, hogy a Suzuki (emlékeztek rá?) vissza akar szállni a játékba.
2010-re a Suzuki előállt egy új modellel: az SX4 SportBack-kel. Ez a variáció az SX4-hez képest javulást mutat. A SportBack megszabadul az SX4 Crossover tető-tartókeretétől és hozzáad egy body kit-et és egy hátsó spoilert. Hogy jobban érvényesüljön a sportos kinézet, a Suzuki 15 mm-rel alacsonyította a SportBack-et és megkeményítette a felfüggesztést. Az új erőátvitellel az SX4 vonalon újított – most van egy kétliteres motor egy picit több erővel és 30 mpg (mérföld/gallon) = 12,75 km/l = 7,84 l/100 km országúti fogyasztással. Az új váltó egy 6 sebességes kézi vagy opcionális, fokozatmentes CVT váltó, ami helyettesíti a tavalyi 4 sebességes automatát. A mi tesztmodellünkben 6 sebességes volt beépítve. Nem volt rossz, de egy kicsit soknak éreztem a 6 sebességet a viszonylag gyenge motorhoz.
A Suzuki mindig jó volt a jó árról való gondoskodásban és a 2010-es SX4 SportBack nem változtat ezen. $17949-3464157 Ft-os kezdőárral, ez a “tüzes kicsike” elektromos kiegészítőkkel, bőrborítású kormánnyal, ködlámpákkal, hat lemezes CD lejátszós feljavított rádióval, automatikus légkondicionálóval, 17 colos alufelnivel, kulcs nélküli indítással és legmeglepőbben: alap navigációval jár alapfelszerelésként. A navigáció egy kis magyarázatra szorul – ez nem egy beépített rendszer, amit megszámlálhatatlan új autóban látni, hanem egy hordozható Garmin egység egy, az SX4 műszerfalából felbukkanó nyílásba csatlakozik (lásd a képen lejjebb). Furcsa, igen, de működik. Egy dolog hiányzik: a vonalbemenet, ami egy nagy veszteség, bár elérhető egy iPod illesztőegység.
Szóval hogyan is lehet vezetni az SX4 SportBack-et? Őszintén, egy furcsa kis valami. Az ülés pozíció és általában a komfort egyértelműen hagy maga után némi kívánnivalót, a valódi középső konzol hiánya olcsó öko-autó érzést nyújt, a belső anyagok sem a legjobb minőségűek. De mindennek ellenére, egy 20 000 dollár alatti sport háromajtós kisautót vezetsz. A 6 sebességes manuális váltónak a kocsi teljesítményéhez képest eggyel több sebessége van és a váltás nem egészen jó – egy kicsit pontatlan.
Mindamellett több belső hely van, mint amire számítanál és általában véve kellemes utazási élményt nyújt. Az alapfelszerelés az SX4 SportBack-ben nagyszerű a konkurens modellekkel szemben és az ára feltétlenül jó.
A probléma az SX4-gyel, hogy nem eléggé kivételes, hogy kitűnjön a versengők közül. Az ártényezőn kívül (ami éppen elég néhány vevőnek), nincsen semmi a kocsiban, ami azt kiáltja, hogy „engem vegyél meg!”. Más autók, mint a Toyota Yaris és különösen a Mazda3 és a VW Golf mókásabbak, lekötőbbek és egyénibbek, mint az SX4 – de drágábbak és/vagy rosszabbak az üzemanyag-takarékosság szempontjából. A 2010-es Suzuki SX4 SportBack ad egy kis érdekességet az amúgy unalmas autóhoz – és ez már több mint elég sok vevőnek, főleg manapság.
|
|||
» Válasz erre | |||
» Válasz erre |