A Suzuki a magyar ralisportért
A Magyar Suzuki zRt. és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség 2008-ban ismét kiírja a Suzuki Márkabajnokságot, amely két kupasorozatot tartalmaz, a Suzuki Swift Kupát és a Suzuki Ignis Kupát.
A Suzuki név 1998 óta szinte teljesen összeforrt az Országos Rali Bajnoksággal. A Magyar Suzuki zRt. (előtte a Magyar Suzuki Rt.) immár 10 éve aktív szereplője a magyar ralisportnak - autókkal, technikai háttérrel támogatja azt. A Suzukik évek óta ott találhatóak a ralifutamok élmezőnyében, kezdetben a régi Swiftek, most pedig az Ignisek és az új Swiftek képviselik a márkát. A két sikeres utánpótlás kategóriából, a Suzuki Swift Kupából és a Suzuki Ignis Kupából évek során fiatal tehetségek sora került ki. A 2007. évi N2-es Géposztály bajnoka a Suzuki Ignissel versenyző Gyarmati Ariel és Bakos Dávid (Minor Suzuki-Treff SE), a Swifttel induló Keller-Bencze (Tenkes Rallye Team) páros a második, az Ignises Baksay-Szabó-Ranga (Minor Suzuki-Treff SE) duó a dobogó harmadik helyét szerezte meg.2007-ben létrejött Suzuki Team Hungary is jelzi a gyár elkötelezettségét a raliversenyek iránt. A csapatot korábban már a márkával több sikert elért Bútor-Tóth és az Ollé-Kerék párosok alkották. A versenyzőket nem zavarta, hogy a szezon közben váltottak autót, az Ignis 1600-ast Swift Super 1600-asra cserélték a bajnokság 2. futamán, a Miskolc Rallyn.
A két versenyző neve nem ismeretlen a rali szurkolók körében, hiszen Bútor Róbert többszörös bajnoka a kategóriának, Ollé Sándor neve pedig az elmúlt években szinte teljesen összenőtt a Suzuki autóival. A csapat célja 2007-ben a Szuper1600-as bajnoki cím megszerzése mellett a Suzuki márka képviselete és népszerűsítése volt az Országos Rali Bajnokság futamain. A célt elérték, hiszen a Bútor-Tóth (Suzuki Team Hungary) páros két futammal a szezon vége előtt megszerezte a Super 1600-as bajnoki címet. Az Ollé-Kerék (Suzuki Team Hungary) duó lett a 3., a Pénzes-Zachár (Type-R Rallye AMSE) kettős a 4., és a Baracskai-Lovász (Ba-Ro Motorsport) kettős a 6.
Az idén egy új, az N2 kategória (FIA) előírásainak megfelelő Swift Kupa debütálásának is örülhetnek a ralisport rajongói, ahol ígéretek szerint 6-7 autó áll majd rajthoz versenyenként.
Az autó műszaki paraméterei:
Motor:
Típus: Vízhűtéses, M16A-típusú, soros, négyhengeres, DOHC, 16 szelepes, VVT-szelepvezérléssel
Furat x löket (mm): 78,0x83,0
Sűrítési arány: 11,1
Lökettérfogat (cm3): 1586
Teljesítmény | Sztenderd felszereltség | PRO felszereltség |
Maximális teljesítmény (kW(LE)/ford.): | 92(125.1)/6,800 | 96(130.5)/6,900 |
Maximális nyomaték | 148(15.1)/4,800 | 150(15.3)/4,800 |
Méretek:
Hosszúság (mm): 3765
Szélesség (mm): 1690
Magasság (mm): 1500
Tengelytávolság (mm): 2380
Nyomtávolság elöl (mm): 1460
Nyomtávolság hátul (mm): 1470
Tömeg (kg): 1047 (Beleértve a pótkereket és olajteknő-védő alsó burkolatot, de nem számítva az üzemanyagot és a vezetőt)
Kerekek és abroncsok: Felniméret: 15 x 6,5J
Abroncsméret: 18/58-15 (aszfalt) 16/65-15 (murva)
Erőátvitel:
Meghajtott kerek: első
Sebességváltó: Ötsebességes kéziváltó, mechanikusan vezérelt központi
Limited-Slip (korlátozott csúszást engedélyező) differenciálművel
Típus |
Sztenderd felszereltség |
PRO felszereltség |
Áttételezés |
3.545 |
2,588 |
2. |
1,904 |
1,905 |
3. |
1,407 |
1,407 |
4. |
1,064 |
1,065 |
5. |
0,885 |
0,886 |
Végső áttétel: |
4,388 |
5,176 |
Kuplung |
Egylemezes sztenderd |
Egylemezes metál |
Fékek -elöl: hűtött tárcsafék
Fékek -hátul: tárcsafék
Kézifék:
Sztenderd felszereltségnél: sztenderd
PRO felszereltségnél: hidraulikus
Felfüggesztés:
- elöl: MacPherson típusú tekercsrugós
- hátul: torziórudas, tekercsrugós
forrás: www.suzuki.hu