Bejelentkezés
A 10 legújabb tag
#30001 PéGé
#29963 mcmeszi68
#29871 bettyna866
#29580 petermester24
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29407 Seitler György
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
Jelenleg nincs aktív szavazás
Nagyon-Nagyon!
A Magyar Suzuki Zrt támogatásával lehetősége volt az egyesületnek egy Suzuki Swift Sport tesztelésére.
Kívülről az autó egy kis ékszerdobozra hasonlít a metál gyöngyházfényezésnek köszönhetően. Az optikai elemek már sugallják, hogy nem egy hétköznapi autóról van szó. Ez a kis kétajtós méregzsák külső méretét nézve kicsinek tűnik, de amint az ember a belsejét veszi szemügyre egy tágas belső tér tárul a szeme elé.
Felszereltség szempontjából, minden földi jóval próbálták a tulajdonosokat elkényeztetni: kulcs nélküli indítás, digit klíma, ülésfűtés, ESP és még sorolhatnám. Amint a kulcsot elfordítjuk a zárban egy kellemes, de morcos hang hallatszik a kipufogó végén, ami figyelmeztet minket, hogy nem csak városi kocsikázásra való gépezetben ülünk. Elindulás után egy roppant precíz váltó, kifinomult kuplung és sportos kormány a legszembeötlőbb. A gázadásra minden sebességi fokozatban nyomatékosan reagáló motor egy pillanat alatt a megengedett sebességhatár többszörösét képes nyújtani.
Akinek eddig nem volt szerencséje egy versenyautó volánjánál ülni, de a versenyzés a lábában van, annak feltétlenül ajánlom az autót! Nem gondolkodik a motor, amikor a gázt lenyomjuk az autóban, mintha a rakétákat gyújtanának meg alattunk, és puskagolyó sebességgel ugrik ki a tömegből. A leültetett futómű és keményre hangolt lengéscsillapítók minden helyzetben az úton tartják a kerekeket. Még a kanyarokban sem tör ki nagy sebességnél sem. Az ESP-nek köszönhetően a kevésbé rutinos vezetők sem csúszkálnak az aszfalton vele. Ezzel a kis sport géppel szinte lehetetlen a sebességhatárokat betartani. Ezzel szemben a fogyasztása 8-9 liter között van. Többi autóstársunk, akik nem Suzukiban ülnek, de előítéleteik vannak (mivel nem ismerik) nagyon megdöbbennek, mikor elhaladunk mellettük. Bár a BMW-sek nagy többsége nem tudja elviselni ha egy nálánál sokkal kisebb autó megelőzi őt és a gazdi próbálja felvenni a versenyt a kis méregzsákkal, a „futam” végén csodálkozva konstatálja, hogy van olyan autó amit nem olyan egyszerű utolérni.
Az első ülések nagyon jól tartják a benne ülőket, ami nem mondható el a hátul helyetfoglaltakról. Ez nem kifejezetten egy családi autó, bár 4 személyes, de inkább 2 felnőttnek ad tökéletes teret és vezetési élményt. Kicsi csomagtartója miatt nem igazán költöztető autó, bár nem is erre szánták. A 17”- os kerekek és a hozzá párosított gumik, valamint a 8 légzsák a legnagyobb biztonságot hivatott nyújtani az utasok számára.
A tesztelők nagy többsége a kocsiból való kiszállás után csak egyet mondanak: Nekem kell egy ilyen autó!
Mindent összevetve a tapasztalatok a követezőek:
Felszereltség szempontjából, minden földi jóval próbálták a tulajdonosokat elkényeztetni: kulcs nélküli indítás, digit klíma, ülésfűtés, ESP és még sorolhatnám. Amint a kulcsot elfordítjuk a zárban egy kellemes, de morcos hang hallatszik a kipufogó végén, ami figyelmeztet minket, hogy nem csak városi kocsikázásra való gépezetben ülünk. Elindulás után egy roppant precíz váltó, kifinomult kuplung és sportos kormány a legszembeötlőbb. A gázadásra minden sebességi fokozatban nyomatékosan reagáló motor egy pillanat alatt a megengedett sebességhatár többszörösét képes nyújtani.
Akinek eddig nem volt szerencséje egy versenyautó volánjánál ülni, de a versenyzés a lábában van, annak feltétlenül ajánlom az autót! Nem gondolkodik a motor, amikor a gázt lenyomjuk az autóban, mintha a rakétákat gyújtanának meg alattunk, és puskagolyó sebességgel ugrik ki a tömegből. A leültetett futómű és keményre hangolt lengéscsillapítók minden helyzetben az úton tartják a kerekeket. Még a kanyarokban sem tör ki nagy sebességnél sem. Az ESP-nek köszönhetően a kevésbé rutinos vezetők sem csúszkálnak az aszfalton vele. Ezzel a kis sport géppel szinte lehetetlen a sebességhatárokat betartani. Ezzel szemben a fogyasztása 8-9 liter között van. Többi autóstársunk, akik nem Suzukiban ülnek, de előítéleteik vannak (mivel nem ismerik) nagyon megdöbbennek, mikor elhaladunk mellettük. Bár a BMW-sek nagy többsége nem tudja elviselni ha egy nálánál sokkal kisebb autó megelőzi őt és a gazdi próbálja felvenni a versenyt a kis méregzsákkal, a „futam” végén csodálkozva konstatálja, hogy van olyan autó amit nem olyan egyszerű utolérni.
Az első ülések nagyon jól tartják a benne ülőket, ami nem mondható el a hátul helyetfoglaltakról. Ez nem kifejezetten egy családi autó, bár 4 személyes, de inkább 2 felnőttnek ad tökéletes teret és vezetési élményt. Kicsi csomagtartója miatt nem igazán költöztető autó, bár nem is erre szánták. A 17”- os kerekek és a hozzá párosított gumik, valamint a 8 légzsák a legnagyobb biztonságot hivatott nyújtani az utasok számára.
A tesztelők nagy többsége a kocsiból való kiszállás után csak egyet mondanak: Nekem kell egy ilyen autó!
Mindent összevetve a tapasztalatok a követezőek:
Külső:
Fényezés és desing: | ***** |
Kerekek, futómű: | ***** |
Stabilitás: | ***** |
Fékek: | ***** |
Motortér:
Motor: | ***** |
Váltó, kuplung: | ***** |
Elektronika: | ***** |
Belső tér:
Esztétika, energonómia: | ***** |
Kényelem elöl: | ***** |
Kényelem hátul: | *** |
Csomagtartó: | *** |
Biztonság: |
***** |
Írta: Tomoka
2007. július 10. 20:23