Bejelentkezés
Név: 
Jelszó: 
emlékezz rám emlékezz rám
Nyelv / Language



Hirdetés
SKEQRCODE
A 10 legújabb tag

#29871 bettyna866
#29565 Joozsef
#29512 Lini90
#29464 Windy02
#26999 deddy
#29442 Norbi082
#29416 Zoli58
#8062 tazooboy
Jelenleg nincs aktív szavazás
Korábbi szavazások

Jelenleg 15 felhasználó olvas minket

Hirdetés
UNION
UR-170x5
UNION-1

Jövőre visszatér a világ új autó értékesítése a válság előtti szintre



Jövőre 63 millió új gépjármű találhat gazdára a világon, ez 1,4 millióval meghaladja a válság előtti utolsó évben eladott autók számát – derül ki a Crédit Agricole Corporate and Investment Bank elemzéséből. Az értékesítés idén 9,3 százalékkal emelkedik, de a korábbi évek visszaesése miatt ez csak arra elegendő, hogy 60 millió autót sikerüljön eladni, ez pedig még mindig 1,6 millióval kevesebb, mint a 2007-es érték. 

 

 

 

Jövőre 63 millió új gépjármű találhat gazdára a világon, ez 1,4 millióval meghaladja a válság előtti utolsó évben eladott autók számát – derül ki a Crédit Agricole Corporate and Investment Bank elemzéséből. Az értékesítés idén 9,3 százalékkal emelkedik, de a korábbi évek visszaesése miatt ez csak arra elegendő, hogy 60 millió autót sikerüljön eladni, ez pedig még mindig 1,6 millióval kevesebb, mint a 2007-es érték.

Jövőre 63 millió új gépjármű találhat gazdára a világon, ez 1,4 millióval meghaladja a válság előtti utolsó évben eladott autók számát – derül ki a Crédit Agricole Corporate and Investment Bank (CA-Cib) elemzéséből. A válság előtt az Egyesült Államok volt a világ legnagyobb egységes autópiaca 16,1 millió eladott személyautóval, 2010-ben Európa vezet 13,6 millióval, de a prognózis szerint 2012-ben már Kína lesz az első a maga 14,7 milliós piacával. Az új autók eladása világszinten már idén is 9,3 százalékkal emelkedik, de a korábbi évek visszaesése miatt ez csak arra elegendő, hogy 60 millió autót sikerüljön eladni, ez pedig még mindig 1,6 millióval kevesebb, mint a 2007-es érték.
A növekedés motorja az Egyesült Államok és a BRIC zóna (azaz Brazília, Oroszország, India és Kína) lesz, Európában az idei 6 százalékos visszaesést további 1 százalékos csökkenés követi 2011-ben. Az CA-Cib elemzése szerint Amerikában és Európában változatlanul magas a lecserélésre érett 4-7 éves gépkocsik száma, de a lakosság keresletét visszafogja a növekvő munkanélküliség és általában a bizonytalan gazdasági helyzet. Európában e tekintetben nem várható fordulat, de az Egyesült Államokban különösen 2011 második felében javulhat a gazdaság teljesítményébe vetett hit, és ez a lecserélendő autók nagy száma miatt ugrásszerű értékesítés növekedést eredményezhet. Más a helyzet a BRIC zónában, itt sokkal inkább a gazdaságok jó állapota, a folyamatosan emelkedő életszínvonal eredményez növekvő keresletet, a lecserélési kényszer itt lényegesen kisebb szerepet játszik az értékesítés növekedésében.
A távol keleten a hagyományosan nagy gyártónak számító Japánban idén jelentős értékesítés növekedés következett be, de az ezt támogató kormányzati program szeptemberben lezárult, és az előrehozott vásárlások miatt jövőre az idei 4,5-ről várhatóan 4,3 millióra csökken az eladott új autók száma. Kínában két év alatt megduplázódott az új autók értékesítése, a 2008-as 6,7 millió után idén már 13 millió kocsi találhat gazdára. 

Részletes elemzés régiónként
A CA-Cib elemzése azzal számol, hogy az Egyesült Államokban a munkanélküliségi ráta 2011-ben nem csökken 9 százalék alá a jelenlegi 9,6 százalékról. A fogyasztói bizalmi indexek ennek megfelelően gyengék maradnak, így az elmúlt két évben bekövetkezett 35 százalékos visszaesés miatt megemelkedett lecserélési ráta ellenére az értékesítés idén és jövőre is 1-1 millió darabbal nő a tavalyi 10,4 millióhoz képest. Az elemzés arra hívja fel a figyelmet, hogy a 2011-ben várható 12,4 millió darabos értékesítés még mindig messze elmarad a válság előtt 16,1 milliótól, így az amerikai piacon csak 2015-ben állhatnak helyre a válság előtti szintek. Ennek ellenére a két nagy amerikai gyártó, a Ford és a GM jó üzleti eredményre számíthat, mert az elmúlt két évben kényszerű módon megszabadultak fölösleges kapacitásaiktól, fix költségeik ennek megfelelően csökkentek, az értékesítési árakon viszont már csökken a nyomás.

Európában gyökeresen más a helyzet. Az elmúlt évek visszaesését itt limitálták a kormányzati gépjármű vásárlási támogatások, a jelentős visszaesés emiatt elmaradt, a válság kifutása viszont elhúzódik. A 2007-es 16 milliós európai értékesítés így kisebb hullámzással bár, de folyamatosan csökken 2011-ben várható 13,5 millióra, hogy azután 2014-ben végre némi növekedés következzen be. A kormányzati programok tavaly és idén az év első felében hatottak kedvezően az eladásokra, az előrehozott vásárlások miatt ezután jelentős visszaesés következett be, idén összességében 6 százalékkal kevesebb új autó talál gazdára az öreg kontinensen, mint 2009-ben. A legnagyobb visszaesést Németország könyvelheti el, ahol az összesen 5 milliárd eurós állami támogatás tavaly 1 millióval növelte az értékesítést, idén viszont 27 százalékkal veti vissza a keresletet. Az elemzés szerint az Európai visszaesésnek jövőre főleg a vállalati flották megújításának igénye szab gátat. Ez a szegmens Európában lényegesen nagyobb szerepet tölt be a piacon, mint bárhol másutt, és az alacsony kamatszint, és a javuló üzleti bizalmi indexek együttesen emelkedő trendre állítják az ebben a körben kedvelt típusok eladásait.
Japánban a javuló gazdasági kilátások és egy kormányzati támogatás kombinációja vezetett oda, hogy idén 14,7 százalékkal emelkedik az új autók értékesítése. A kormányzati támogatás azonban már szeptemberben kifutott, amire a piac 20-30 százalékos visszaeséssel reagált. Az előrehozott kereslet visszafogó hatása CA-Cib elemzése szerint még jövőre is érvényesül, így az értékesítés az idei 4,5 millió autó után 2011-ben 4,3 millióra csökken.
A világ gépjármű gyártása egyértelműen a BRIC zónának és azon belül is Kínának köszönheti, hogy az ágazat a körülményekhez képest jól vészelte át az elmúlt három évet. Ebben a négy országban a válság alatt is folyamatosan és gyors ütemben emelkedett az értékesítés: 2008-ban 1, 2009-ben 4,3, idén pedig 3 millióval több új autó talált itt gazdára, így együttes keresletük a válság előtti 11,5 millió autóról csaknem 20 millióra emelkedett. Külön figyelmet érdemel Kína, ahol két év alatt megduplázódott és 13 millió autóra emelkedett a fogyasztás. Ez a lendület a CA-Cib elemzése szerint nem tarthat örökké, a BRIC országok kereslete idén ugyan még 17 százalékot meghaladó ütemben nő, jövőre és 2012-ben azonban konszolidáltabb, 8,8, illetve 7,2 százalékos növekedés várható. 

A növekedés lassulásának hátterében országonként különböző okok állnak. Kínában az alacsony hitelkeresletet igyekeznek a gyártók saját finanszírozási üzletág telepítésével javítani, de a kulturális különbségek miatt a hitelből vásárolt autók arányát nehéz lesz 10-ről 12 százalék fölé tornázni. Brazíliában ezzel szemben éppen a lakosság hitelplafonja veszi vissza lendületet, hiszen a háztartások eladósodottságának mértéke bevételeikhez képest a  2005-ös 15 százalékról 2010-re 35 százalékra emelkedett. Oroszországban rendkívül jelentős kormányzati program indult 2010-ben a hazai gyártmányok támogatására. Ennek és az emelkedő olajárak hátán talpra álló gazdaságnak köszönhetően a tavalyi 30 százalékos visszaesés után idén 24 százalékkal nő az eladott új autók száma az országban.  A kormányzati program jövőre kifut, így akkor már csak 200 ezer darabos, 11 százalékos növekedés várható az orosz piacon.


2010. december 29. 17:28 
 
Név:  Vendég
Hozzászólás:
Nincs jogosultság a hozzászóláshoz.
A név mező kitöltése kötelező

#ID7134

 Név:
 
Dátum: 2010. december 30. 19:36 
A mondatvégi írásjelek eltúlzott használata ínhüvely gyulladást okozhat (ezzel szemben az indulat, valamint a helyesírási hibák szimplán csak zavaróak).

Mindazonáltal tény, hogy valóban lenne igény mind a jelenlegi, mind a leendő Suzuki tulajdonosoknak új karosszéria változatokra (kombi, liftback ill. vállalható sedan terén). Ahogyan az is tény, hogy a Suzukinak a motorkerékpárok és terepjárók gyártása mellett elsősorban a kisautók piacán van sikere és (nem elhanyagolható mértékben) gyakorlata.

,,Ott fent" pontosan tudják, hogy a Suzuki(k) mennyire jó autó(k), ehhez mérten van beállítva a jelenlegi paletta vételár besorolása is.
Ha eltúlzottnak érzed a jelenlegi Swift változatok árát, akkor valószínűleg alacsonyabbak az elvárásaid a felszereltség terén is, tehát ésszerűbb egy Alto-t, esetleg Splash-t választanod, ahol az árak is jóval alacsonyabbak.

Ha már pont mi, Suzuki tulajdonosok vagyunk a legjobban kiakadva azon a tézisen, hogy a Suzuki kizárólag olcsó viszont valóban igénytelen és 'minimál' autókat gyárt, akkor ne háborodjunk fel azon, ha azon modelljeinek ára magasabb, amibe kellő szintű technikát/anyagot/fejlesztési költséget fektet be, és amely modellek a felszereltséget is figyelembe véve egyáltalán nem drágábbak vetélytársaiknál.

Tény, hogy a mostani Swift a legalacsonyabb felszereltséggel sem veheti fel árban a versenyt egy fapados Skodával, Daciával, de nem is ez a célja (főleg, hogy nem Magyarország a célcsoport).
» Válasz erre
#ID7133

 Név:
 
Dátum: 2010. december 30. 11:06 
gyanítom hogy új autót jövőre sem fogok venni
» Válasz erre
#ID7132

 Név:
 
Dátum: 2010. december 30. 10:22 
Halihó.....
Remélem a világokba Magyarországot is bele vette a Suzuki Kereskedők Vezérkara és remélhetőleg több fajta karószériával is piacra dob egy-két típust!!!!
Elvégzett közvélemény kutatásom szerint amit kiterjesztetem a magán emberektől egészen a nagyobb taxis társaságokig!!!!
Kellene a piacon Suzuki Swift Combi/SX4 Sedan/ is...!!!
Persze megfelelő áron ami a földhöz közelebb van és nem az űr határát súrolja!!!!!!
Meg kellene értenie már valakinek ott fen,hogy a Suzuki jó autó és más típusra és karószériára is szükség és igény van kis hazánkban!!!!!!
Remélhetőleg a Dachia és a Skoda nem szorít ki a piacról minket!!!????????????????????????????????!!!
Mert már lassan jobb áraik (SOKKAL) jobb áraik vannak mint a Suzukinak!!!!!
Kérdem én???? MIÉRT????????????????????
» Válasz erre
  • Ignis Klub
  • Swift Klub
  • Sx4 Klub
  • Splash Klub
  • Vitara Klub
  • WagonR+ Klub